Muzyka w tle prezentacji i filmu reklamowego

Tworząc filmy promocyjne, reklamowe, szkoleniowe i prezentacje multimedialne warto użyć podkładu muzycznego. Ciekawa muzyka w tle takiej produkcji spowoduje, że będzie chętniej oglądana. W końcu celem reklamy jest to, aby zobaczyło ją jak najwięcej ludzi, prawda?

Dobrze dobrana muzyka w tle filmu lub prezentacji nie jest bez znaczenia. Materiały audiowizualne kierowane do młodszych powinny cechować się dynamiką, radosną atomosferą i lekkością. Jeśli prezentacja jest dla starszych osób warto, aby muzyka w tle była spokojna, nie za bardzo głośna. Prezentacje o cechach edukacyjnych również nie powinny charakteryzować się dużą dynamiką. Najlepiej, jeśli muzyka w tle takiej produkcji jest dodatkiem urozmaicającym przekaz, ale nie przytłaczająca go. Pamiętaj, że nie muzyka jest tutaj najważniejsza.

Warto więc zastanowić się jaka muzyka w tle być powinna. Jeśli nie do końca wiesz jak dostosować muzykę do swojego filmu, przejrzyj istniejące już filmy w sieci o podobnych charakterze. To pozwoli Ci zrozumieć czego potrzebuje Twoja produkcja.

Jak dopasować muzykę do tempa i montażu?

  • Jeśli animacja lub film jest dynamiczny – muzyka powinna mieć wyraźny rytm
  • W przypadku spokojniejszych ujęć – lepsze będzie płynne, delikatne tło
  • Możesz przyciąć utwór lub dopasować jego tempo do kluczowych momentów w filmie

Skup się na tych aspektach:

  • Wybierz muzykę zgodnie z typem projektu
  • Dostosuj emocje muzyki do przekazu
  • Zdecyduj, czy lepsza będzie muzyka instrumentalna czy z wokalem
  • Korzystaj z legalnych źródeł muzyki